Thursday, March 21, 2019

Horrible Secretary (恐怖女秘书)

我对大公司里的女秘书没好感因为她们大多高高在上。在公司里最会玩弄权势的全是她们。这天又来了个在某跨国企业里当总裁女秘书的莉莉小姐;她一把鼻涕,一把眼泪的来到我面前就大剌剌的坐下。

没待我开口她就说:“刘师傅,我要拆你的招牌!你算命不準!”

我丈二金刚摸不着脑袋就问:“莉莉小姐,怎麽啦?”

莉莉说:“你说我去年会有缘分,结果没有!”

我看了看她的八字:“怎么没缘分!?你的流年里有啊!”

莉莉想了想,就开始了她近乎于两小时不停的诉苦:“哎呀!我想起朋友介绍的香港陈医生。就在去年吧,朋友介绍陈医生给我相亲。我们看了还合眼缘所以就交往了。陈医生说他是住家男人,婚后要与母亲住在香港。我是不介意搬到香港去的因为陈医生的那栋楼是蛮大的。交往几个月期间,陈医生会在夜间打电话给我。

你是知道我的工作啦。。。每天要陪老板工作和应酬,有时回到家已经是12时了。为了不打扰工作,我通常是关机的。陈医生开始不耐烦了,就在一次的电号中和我大吵大闹和提出分手。

为了挽救这段感情,刘师傅;我就特地请假飞到香港去和他谈判。结果他一见到我就说他妈已经介绍一个女友给他认识。叫我不要再找他了。

我很不服气,就在朋友圈子散播陈医生的谣言,说他无能。。。等等。“

莉莉一下子就不停的讲了两个小时许,我看了看墙上的挂钟;不得不打断她:”得了,是你自己搞砸了这段姻缘,还要中伤人家。再不收手,你会惹是非的!“

说着就半推半送的说:”你看钱比看老公还紧,赶紧赚钱吧!我无能为力了!“

莉莉的八字是硬得比石头还要硬的,不信?

丙 庚 丁 甲
子 戌 卯 寅

从莉莉的八字看来,她30岁前是难有成就的。这女人无事喜欢找人麻烦,同时又很容易应为感情受到伤害。这是一个你一旦得罪了她,她就会千方百计地要整死你。所以说这种女人我看了就怕怕哦!

I have problems with secretaries from multinational companies as most of them are high and mighty in the company.

One day a lady secretary by the name Lily came to me with tears and condemned me for not able to give her an accurate predictions on her love affairs.

I was quite sure that Lily had the possibility of encountering her soul mates according to her astrology readings. So I told Lily: "See, your love life should begin last year!"

On hearing my words, Lily started her more than 2 hours story: "I met with Dr. Chan in Hong Kong and we quickly fell in love. We continued our relationships for a few months thereafter. Dr. Chan used to call me at night after his work.

As you know, I have to take care of my boss's daily schedule and also entertain him after working hours. Normally by the time I returned home it was way past midnight. In order not to disturb my boss, I would switch off my phone when he is around.

Gradually Dr. Chan lost his cool and we quarreled over the phone. I took emergency leave and flew to Hong Kong in order to save the relationship. Sadly, Dr. Chan claimed that he already had a girlfriend and declined to continue our relationships.

After we broke up, I spread rumors about that idiot Dr. Chan being impotent and etc."

I interrupted Lily's story as it was late, I told Lily: "I can't help you. Go and haunt someone else!"

According to Lily's astrology reading, she is a very difficult person and she will find faults and hurt anyone who inadvertently offended her. While hurting others, Lily also hurt herself badly. Since she is such a stubborn and difficult person, I will not approach her at all circumstances. So I can only wish her best of luck in her true soul mate quest.



No comments:

Post a Comment